Als de nieuwsbrief niet correct wordt weergegeven kunt u hier klikken om deze in uw browser te bekijken.
Dit jaar is in Harderwijk tot een bundeling van de krachten op het gebied van cultuur besloten. Dit resulteerde onder meer in een gezamenlijke kaartverkoop voor de diverse culturele instellingen. Via Cultuur.UIT bieden de aangesloten organisaties hun kaarten te koop aan. Hierbij maken zij gebruik van het kaartverkoopnetwerk van LVP Reserveringssystemen ... meer
Sinds januari dit jaar heeft LVP er een webdesigner bij. Dit betekent dat wij makkelijk en creatief bestelschermen voor de Internetverkoop kunnen aanpassen aan de look&feel van uw website. Hoewel wij geen aspiraties hebben hele websites te gaan ontwerpen, is het wel mogelijk aanpassingen en simpele websites te maken. Met name voor de minder draagkrachtige organisaties kan dit een uitkomst zijn.
Na de “pilot” van vorig jaar bij de Goudse Schouwburg hebben dit jaar 4 theaters hun loting- abonnementformulieren op Internet laten invullen. De aangevraagde regels worden automatisch in de database van het kassasysteem ingevoerd, waarna wordt geloot, geplaatst en geprint. Zelf overtypen van de formulieren is niet meer nodig: dit scheelt veel werk en (type)fouten tijdens de invoer. Theater Geert Teis heeft voor het eerst op deze wijze gewerkt. Robert Noppers, hoofd Theateradministratie & Publiciteit, vertelt over zijn ervaringen: ... meer
Na Amsterdam en Rotterdam heeft nu ook Vlaardingen een eigen UitFestival. Zaterdag 9 september vond de aftrap plaats van het culturele seizoen in Vlaardingen. Het gratis festival, georganiseerd door het Theater van Vlaardingen samen met de culturele instellingen, liet alvast proeven wat het komende seizoen aan cultuur te bieden heeft. De kassamedewerkers waren deze dag aanwezig op het festival voor de start van de losse kaartverkoop. Van alle (niet uitverkochte) voorstellingen konden direct kaarten worden gekocht. Men maakte hierbij gebruik van een mobiele kassa die draadloos middels UMTS in verbinding stond met de server. De kaartverkoop verliep razend snel alsof men “in huis” aan het werk was. Door de unieke opzet van het TRS systeem, waarbij dataverkeer geminimaliseerd wordt, zijn dit soort toepassingen mogelijk geworden.
Een leuke mogelijkheid voor onze klanten in België en voor organisaties met een internationaal publiek: alle Internetapplicaties zijn meertalig. Uw klant op Internet maakt een taalkeuze en de bestelschermen verschijnen in de gewenste taal. Bovendien ontvangt uw klant de bevestigings e-mail in de gekozen taal!
Dit jaar zijn er weer 11 organisaties bijgekomen die hun kaarten on-line via Internet verkopen. Op dit moment bieden 42 van onze klanten hun kaarten via de website aan. 17 organisaties zijn overgeschakeld op onze nieuwe interface met nieuwe layout die sinds dit jaar beschikbaar is met nieuwe bestelschermen en automatisch “programmaboekje”. Dubbel invoeren is niet nodig. De website wordt automatisch geupdate met de gegevens, ingevoerd in TRS. Enkele voorbeelden: klik hier
Een aantal van onze klanten heeft, naast een theater, ook een bioscooptheater. Hoewel de films goed kunnen worden ingevoerd in TRS, ontbreken toch specifieke filmzaken (info voor de website) en handige werkwijzen zoals prolongeren via schema’s, pauze-informatie etc. Na inventarisatie en overleg met verschillende bioscopen wordt TRS aangepast, zodat naast voorstellingen ook specifieke filmzaken kunnen worden ingevoerd.
LVP levert nieuwe draadloze scanners met display. Scanners worden gebruikt om thuis geprinte barcodes te scannen als toegangscontrole. Tijdens het scannen kan op het PC-scherm de status van een transactie worden afgelezen. De nieuwe scanners geven direct de status op de display: ok, niet betaald, voorstelling niet vandaag etc.